Gravferd

Gummiansk gravferd er en høytidelig og vakker seremoni hvor den avdøde settes i sentrum, men også hvordan hen påvirket menneskene som har blitt etterlatt. Våre tre kjerneverdier: Tenk, elsk og smil vil stå sentralt i sermonien, igjennom elementer som musikk, minnetale, dikt, sang og minneord.

Gummiandkirken mener det er svært uønsket å promotere noen form for religion eller livssyn i faser hvor mennesker er sårbare. Dette gjelder i særlig grad når noen har mistet noen som står dem nær. De pårørende kan ha ulike egne livssyn og religioner forskjellig fra den avdøde og som kan være kritisk for deres egen sorghåndtering. Seremonien gjennomføres derfor så langt det er mulig uten symboler og misjonerende ordbruk.

Gummiandkirken jobber med å tilby Gummiansk graverd, men vi har pr i dag ikke ferdigstilt rammene rundt sermonien, og har enda ingen kursede og kvalitetssikrede gravferdstalere.